לפי רשי:
התורה
מדגישה במהלך ניסיון העקידה שלוש פעמים "וילכו שניהם יחדיו" בראשית פרק כב ו-ח (שלש פעמים וילכו יחדו).
"ויקח
אברהם את עצי העלה וישם על יצחק בנו ויקח בידו את האש ואת המאכלת וילכו שניהם יחדו. ויאמר יצחק אל אברהם
אביו ויאמר אבי ויאמר הנני בני ויאמר הנה האש והעצים ואיה השה לעלה. ויאמר אברהם אלוקים יראה לו השה לעלה בני
וילכו
שניהם יחדו. וישב אברהם אל נעריו ויקמו וילכו
יחדו אל באר שבע וישב אברהם בבאר שבע".
ואומר
רש"י על פסוק ח:
ואף על פי שהבין יצחק שהוא הולך לישחט,
וילכו שניהם יחדו בלב שוה".
השנים
הראשונים מפורשים בדברי רש"י, פעם השלישית פירש הרבי מקוצק שבאה ללמד שאחרי העקידה הם הלכו יחד עם הנערים בלא התפעלות
והרגשת גבהות הלב על המעשה שעשו.
ונראה לפרש עלפי דברנו דלעיל, שהתורה באה להדגיש את היחדו שהיה בין אברהם ויצחק, שמידותיהם דבקו זה בזה, והיו שניהם
ביחד בחסד ובגבורה.
ומצאתי שהאר"י ז"ל דייק רעיון זה ברמז בכתוב
"ויאמר הנני בני" שהרגיש את בנו בקרבו. "וילכו שניהם יחדיו".